Η ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ

ΜΝΗΜΟΝΙΟ εσχάτης προδοσίας της Νέας Τάξης Γερμανοτσολιάδων :

Mε την παρούσα ο Δανειολήπτης αμετάκλητα και ανευ όρων παραιτείται απο κάθε ασυλία που έχει ή πρκειται να αποκτήσει, όσον αφορά τον ίδιο ή τα περουσιακά του στοιχεία, απο νομικές διαδικασίες σε σχέση με την παρούσα Σύμβαση, περιλαμβανομένων, χωρίς περιορισμούς, της ασυλίας όσον αφορά την άσκηση αγωγής, δικαστική απόφαση ή άλλη διαταγή, κατάσχεση, αναστολή εκτέλεσης δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής, και όσον αφορά τηνεκτέλεση και επιβολή κατά των περιουσιακών στοιχείων του στο βαθμό που δεν τον απαγορεύει αναγκαστικός νόμος.



Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Edward Bernays : "Η συνειδητή και επιδέξια χειραγώγηση των οργανωμένων συνηθειών και απόψεων των μαζών συνιστά σημαντικό στοιχείο της δημοκρατικής κοινωνίας. Αυτοί που χειρίζονται αυτόν τον αθέατο μηχανισμό της κοινωνίας αποτελούν μια αόρατη διακυβέρνηση, που είναι η πραγματική άρχουσα δύναμη της χώρας μας. Διοικούμαστε, η σκέψη μας διαμορφώνεται, οι ιδέες μας υποβάλλονται σε μεγάλο βαθμό από άτομα, για τα οποία δεν έχουμε ακούσει τίποτε. Αυτή η κατάσταση είναι η λογική συνέπεια του τρόπου με τον οποίον είναι οργανωμένη η δημοκρατική μας κοινωνία. Πολυάριθμοι άνθρωποι πρέπει να συνεργαστούν με αυτό τον τρόπο, εάν πρόκειται να ζήσουν μαζί ως μια κοινωνία που λειτουργεί ομαλά".

Αδόλφος Χίτλερ : "Η προπαγάνδα απευθύνεται στις αμόρφωτες μάζες και όχι στους διανοούμενους. Σκοπός της είναι όχι να διαφωτίσει το άτομο, αλλά να επιβάλλει το θέμα της τόσο καθαρά και τόσο έντονα στην ψυχή του λαού, ώστε να δημιουργήσει τη γενική πεποίθηση ότι ένα γεγονός είναι πραγματικό, αναγκαίο ή δίκαιο. Η πλειοψηφία της μάζας είναι θηλυκή. Γι' αυτό η προπαγάνδα απευθύνεται όχι στη λογική, αλλά στο συναίσθημά της".

George Papandreous: " με σταματούν στον δρόμο φτωχοί Πολίτες και μου λένε. Πρόεδρε δίνω και τον μισθό μου για την Πατρίδα.... Με γνωρίζετε και σας γνωρίζω. Ποτέ μου δεν θα αδικούσα τους ανθρώπους της εργασίας. Σήμερα, όμως, δικαιοσύνη στην κοινωνία σημαίνει, πάνω από όλα, σωτηρία της πατρίδας"

ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ: Επειδή κινδυνεύει η Πατρίδα και οι άνθρωποι τις εργασίας απο ανέκαθεν προασπίζονται την Πατρίδα, και επειδή δεν κινδυνεύει το χρήμα που κατέχουν οι Εφοπλιστές, οι Τραπεζίτες και οι Βιομήχανοι, ας αποδώσουμε τα του Καίσαρος στον Καίσαρα και τα της Πατρίδος στους μισθωτούς.

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008

ΚΡΙΣΗ & ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Εν μέσω σκανδάλων, εξωτερικής πολιτικής μετ' εμποδίων και δη υποχωρήσεων, οι σφυγμομετρήσεις δείχνουν την απέχθεια του Λαού στην Πολιτική και στους Πολιτικούς.
Τα κόμματα της Νέας ή παραδοσιακής Δεξιάς ή σοσιαλίζοντα συντηρητικά, χάνουν δραματικά τα ερείσματα τους και την εμπιστοσύνη των κοινωνιών του Κράτους.
Η σαφής άνοδος των αριστερών κομμάτων και η πρωτοκαθεδρία του ΣΥΡΙΖΑ έναντι του ΚΚΕ δείχνει μια μεταστροφή του εκλογικού σώματος από την συντήρηση στο προοδευτικό και δη ριζοσπαστικά αριστερό.
Υπάρχει όμως ο φόβος της διαχείρισης της κρίσης και της διαχείρισης του νέου ριζοσπαστισμού της Ελληνικής Κοινωνίας, που εκφράζεται με εμπιστοσύνη στα δύο κατ' εξοχή Αριστερά κόμματα ( ΣΥΡΙΖΑ - ΚΚΕ), τα οποία αθροιστικά συγκεντρώνουν το 17,5%.
Η δυναμική του ποσοστού αυτού αν το εκλογικό σώμα έβλεπε την σύμπραξη και έναν κατανοητό κοινό και ριζοσπαστικό λόγο, θα δημιουργούσε την πεποίθηση, ακόμα και την βεβαιότητα, ότι το δεύτερο κόμμα στο Κοινοβούλιο, δεν θα ήταν εκ των προτέρων αποσαφηνισμένο.
Όμως, όπως δυστυχώς στην Ελλάδα συμβαίνει, η ιστορία επαναλαμβάνεται είτε ως φάρσα είτε ως αμετροέπεια. Ο μικρομεγαλισμός και η δήθεν καθαρότητα που προτάσσεται από το ΚΚΕ, εάν δεν υπάρξει ένας νέος Ζαχαριάδης και δεν αποπεμφθεί η κ. Παπαρήγα μαζί με ότι κουβαλάει στις πλάτες της, θα επαναβεβαιώσει την πεποίθηση ότι το ΚΚΕ αποτελεί ενσυνείδητος συνοδοιπόρος και ανάχομα-προστάτης της Δεξιάς.
Η ιστορία έχει να επιδείξει το πως και αν μπορεί το ΚΚΕ να διαχειριστεί κρίσεις και να πάρει σωστές αποφάσεις.
Το αν ο Ελληνικός Λαός δεν βίωσε αριστερές κυβερνήσεις και αφέθηκε στην προπαγάνδα των ΗΠΑ και των δοσίλογων να του διαμορφώσουν συνείδηση για την Αριστερά, τον Σοσιαλισμό και τον Κομμουνισμό, δεν φταίει ο Λαός αλλά η Αριστερά και κυρίως το ΚΚΕ.

Το ερώτημα είναι, στο Κόμμα αυτό δεν υπάρχει ούτε δείγμα στελεχών που θα το έβγαζε από την μιζέρια και ανέξοδη και ανεύθυνη Πολιτική ρητορεία του δήθεν κόμματος των εργαζομένων;

Αν χαθεί και αυτή η ευκαιρία, το ανάθεμα το Λαού θα είναι και μεγάλο και ηχηρό.
Ο δικομματισμός συντρόφισσα Αλέκα δεν χτυπιέται με το να θέλεις να Κυβερνήσεις(;) από την σκάλα Υπηρεσίας.
Αν δεν το καταλαβαίνεις αυτό δεν σου φταίει κανείς. Γιατί το πρόβλημα σου και ο στόχος σου, είναι το ΚΚΕ να γίνει ρυθμιστικός παράγοντας στην συγκρότηση κυβερνήσεων και εκ των πλαγίων και χωρίς ρίσκο, αλλά και με απόντα πολιτικό - κυβερνητικό πρόγραμμα, να ωφελείσαι και να μην ξοδεύεσαι
Πρέπει να γνωρίζεις πως λόγω κλιματικών αλλαγών δεν αναφύονται ούτε το κουτόχορτο ούτε και η κουτοπονηριά !!!

Από την άλλη, ο ΣΎΡΙΖΑ θα πρέπει στο συνέδριό του να καταθέσει την Κυβερνητική του πρόταση ώστε να κριθεί από το εκλογικό σώμα, αλλά και για να δώσει την ευκαιρία της δοκιμασίας του και της αντοχής του, στην κριτική που θα του ασκηθεί, ώστε το ποσοστό που καταγράφεται ως πρόθεση ψήφου να είναι όσο το δυνατό πιο κοντά την πραγματικότητα.
Ένα ποσοστό που πλησιάζει την πραγματικότητα, δημιουργεί και την βεβαιότητα ότι είναι πραγματικό και άρα πολλαπλασιάζει την δυναμική του.

Δεν είμαι βέβαιος για τον μέλλον, αλλά ελπίζω να υπάρξει, μιας και το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται πλέον σε κατάσταση αποσύνθεσης.

6 σχόλια:

  1. Πίστευα και πιστεύω στις αριστερές προσπάθειες για ανακάλυψη οραμάτων ,νέων συγκινήσεων,νέων στόχων. Η σύγχρονη όμως πραγματικότητα ,απαιτεί σχέδιο κύριοι: χαρτί και μολύβι,υπολογισμούς και προβλέψεις. Ένας αριστερός πολιτικός δεν πρέπει να ξεχνάει οτι κάθε μέτρο κοινωνικής πολιτικής αποτελεί κομμάτι της οικονομικής πολιτικής.
    Σοσιαλιστική πρόταση εξουσίας σημαίνει ,μεταξύ άλλων , προσπάθεια ενσυνείδητης αυτοδιαχείρισης του ατομικού νεοελληνικού ενθουσιασμού και υιοθέτηση εννοιών όπως οικονομικός προγραμματισμός,σχεδιασμός,ορθολογισμός
    Είμαστε πλεόν, σχεδόν όλοι, ασυνείδητα, υπέρ της σοσιαλιστικής, της αριστερής στροφής στην χώρα ,μέσα όμως απο την αναγκαστική υιοθέτηση της θεωρίας των κοινωνικών αγορών,του ανθρώπινου οικονομικού φιλελευθερισμόυ. Και επειδή απεχθάνομαι την ετικετοποίηση απόψεων και οικονομικο-πολιτικών θέσεων, θα το πώ απλά, με κίνδυνο να κουράσω επαναλαμβάνοντας το : να λέμε για κάθε ένα όνειρο που σερβίρουμε στον πολίτη,πόσο θα κοστίσει ,πού θα τα βρούμε,πότε και πώς θα αποδώσει! Και επειδή δεν είμαι οπαδός της τεχνοκρατικής πρότασης εξουσίας,αλλά πιστός οραματιστής του εφικτού, και συντάσσομαι γρήγορα με το εφαρμόσιμο, προτείνω να ερμηνεύσουμε ξανά την έννοια της σύγχρονης Αριστεράς, της μή δογματικής -επαναστατικής Αριστεράς.
    Αυτές τις ημέρες, είναι στην Αθήνα μια μορφή της ευρωπαική διανόησης , ένας γνήσιος φιλόσοφος -ιδεολόγος, ο Alain Badiou, ενώ τις προάλλες είχε έλθει μια άλλη σημαντική προσωπικότητα, ο Slavoi Zizek .Καλό είναι να στοχαστούμε λίγο πάνω στις θέσεις τους σχετικά με την σημερινή κοινωνιολογική πραγματικότητα, κια να ασπαστούμε τις εννοιολογικές τους μηχανές( αφού στηρίζονται σε διανοητές όπως ο Deleuze, ο Lacan κ.α) :

    ''Αυτό που έχουμε σήμερα δεν είναι τόσο πολύ η ΠΟΛΙΤΙΚΗ της απόλαυσης, όσο, για την ακρίβεια, η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (η διοίκηση) της απόλαυσης, η οποία με τη στενή έννοια είναι μια μετα-πολιτική πράξη. Επειδή η απόλαυση είναι εσωτερικά απεριόριστη, σαν ένας σκοτεινός πλεονασμός του ακατανόμαστου, γι’ αυτό, το καθήκον μας είναι να φροντίσουμε να διαχειριστούμε έναν τέτοιο πλεονασμό. Το καθαρότερο σημάδι της βασιλείας της βιοπολιτικής είναι οι έμμονες ιδέες, που έχουμε για το ζήτημα του “άγχους”: πώς να αποφύγουμε τις αγχώδεις καταστάσεις, πώς να τα “βγάλουμε πέρα” μ’ αυτές. Το “άγχος” είναι το όνομα, που δίνουμε σ’ αυτήν την πληθωριστική διάσταση της ζωής, για αυτό το “τόσο πολύ,” που θέλουμε να το έχουμε πλήρως κάτω από τον έλεγχό μας..''

    Αυτή την διαχείριση προτείνω, αυτή κρύβεται πίσω απο τους ψυχρούς αριθμούς δημοσιονομικής πολιτικής και καθημερινών ατομικών υπολογισμών. Εκεί θα παιχθεί το στοίχημα του μέλλοντος....
    Να μεταφέρουμε στις μάζες την σύγχρονη αξία της αδογμάτιστης μαρξιστικής θεωρίας και την πρακτική και χρήσιμη πλευρά της φρουδικής και λακανικής συμβολής στο άτομο και στην κοινωνία. Οσοι δεν μπορούν να περάσουν αποκωδικοποιημένα αυτά τα μηνύματα, κια όσοι δυστυχώς τα αγνοούν, επέλεξαν λάθος πλευρά και κακώς πιστεύουν οτι ανήκουν στην προοπτική της Νέας Αριστεράς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eχει κυκλοφορήσει ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ ,παραγωγής αριστερών διανοούμενων στις ΗΠΑ που αν και οταν το πρωτοείδα το θεωρούσα ολίγον συνωμοσιολογικό και μυστικιστικό, αποτελεί πραγματικά μια καθηλωτική αλήθεια στα παγκόσμια δρώμενα(σημ: επειδή ασχολούμαι με την Μηχανική των Επιθυμιών(Ντελέζ) και την Μικροφυσική της Εξουσίας(Φουκώ),ο πολιτικός σχολιασμός στην καθοδική πορεία του ΠΑΣΟΚ, αποτελέι για μένα ένα πεδίο έκφρασης της κοινωνικής εκδοχής των ενδιαφερόντων μου.Ομως η παγκόσμια οικονομική - κοινωνιολογική -ιστορική ανάλυση, είναι το κλειδί της κατανόησης πολλών στοιχέιων στο γίγνεσθαι,καθώς απο τα μακρο-φαινόμενα, κατανοούμε τα μικρο-φαινόμενα)
    Θεωρώ οτι το τραπεζικο-χρηματιστικό κύκλωμα, εξέλιξη τουβιομηχανικού συμπλέγματος συμφερόντων, που ρίζωσε στην αμερικανική κοινωνία πριν το κραχ του 1929(έξοχο το Part III του ντοκιμαντέρ) αποτελεί την μήτρα των παγκόσμιων οικονομικών και κοινωνικών κρίσεων, την αρχή της εντεινόμενης κοινωνικής ανισότητας στον 20 αιώνα .
    Οι σημερινοί απόγονοι,βιολογικοί και μή, των Ροκφέλερ, Μοργκαν, Ροθτσιλντ κ.α έχουν πλέον ''θεσμικοποιημένο'' ρόλο,σφραγισμένο και χρηματοδοτούμενο απο τις μάζες πορτοφόλι κερδών, και φυσικά τεράστια διαπλοκή και αλληλεξάρτηση με τους κανόνες παιγνίων πολέμου, εξουσίας, αγορών. Το τριπλό αυτό αλυσιδωτό δυναμικό φαινομένων,ενσωματωμένο στην παγκοσμιοποιημένη συλλογική συνείδηση, έχει μια καταληκτική σχέση ,πλοκαμοειδή ,με τον ορισμό του παρασιτικού-χρηματιστικού κέρδους.
    Στις χοάνες των κερδοσκοπικών αγορών, στα ρετιρέ των πολυεθνικών και της εξουσίας,παίρνονται αποφάσεις που επηρεάζουν την ζωή και την καθημερινότητα των πλέον ορεινών ή απομακρυσμένων κοινοτήτων του πλανήτη. Δεν ζούμε στον Καπιταλισμό, ζούμε στον Μανιακό Καπιταλισμό που μεταφράζει καθημερινά τον χρόνο σε μέγεθος αξιακής χρήσης και απο το φετιχισμό του εμπορεύματος (Μαρξ) περάσαμε στον μαζοχισμό του μόχθου.
    Η κοσμοθεωρία του καθενός ατόμου, δεν μπορέι να διαφέρει απο την βιοθέωρία της κοινωνικής πραγματικότητας , με αποτέλεσμα το Εγώ να ενσωματώνεται στο Εμείς ως ομογενοποιημένη ετερότητα(είμαστε ο καθείς μόνος του,διαφορετικοί αλλά τόσο όμοιοι...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπάρχει μια αυταπάτη που πρέπει να εξαλείψουμε,ένα δομικό εκκρεμμές:της ικανότητας οργάνωσης και ορθολογικού σχεδιασμού της κοινωνίας.Οι σχέσεις εξουσίας και οι οικονομικές σχέσεις είναι ετσι δομημένες ,που δεν μπορούν να υπερβούν η μία την άλλη.Κόμματα και επιχειρήσεις δρουν με ιδιοκτησιακή(κτητική) και αχαλίνωτη θέσμιση,κυταρροποιώντας την δυναμική των όποιων εξωγενών αντιστάσεων: στεγανοποιούνται και ταυτόχρονα αυτομαραζώνουν.
    Ζούμε σε εποχή αναρχης ταξικής καθετοποίησης της κοινωνίας: πυρηνική κατάληξη,αποτελεί η μορφοποίηση της μεσαίας τάξης, και η δυνατότητα παρέμβασης των ανοδικοκαθοδικών μελών της (πολίτες σε ταλάντωση) ,στην εξουσιαστική δομή .
    Απο τον Πλάτωνα ως τον Μαρξ, η συλλογικότητα δεν υπήρξε ζητούμενο δημοκρατικής σχηματοποίησης,αλλά μάγμα κοινωνικής φαντασίωσης(θρεμμένος με την Διαλεκτική, ο Μαρξ ήξερε γιατί ηταν ανέφικτη η ένωση του προλεταριάτου).
    Κοινώς: κομματικά μορφώματα, όπως το ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα, εχουν ημερομηνία λήξη πρός την ιστορική τροχιά τους,καθώς είναι δορυφόροι της αυτοτροφοδοτούμενης κοινωνικοοικονομικής ανισότητας( ενα κόμμα εξουσίας, ιδρύεται μεν για να παρέχει κοινωνική δικαιοσύνη,αλλά συμβάλλει στην ανισοκατανομή ευκαιριών,αφού αποτελέι εξ'ορισμού στεγανοποιημένο φορέα κοινωνικής δράσης.
    Μια αποσπασματική διαχείριση της εξουσίας,μέσω κομματικου καθεστωτισμού(σταλινικού ή καστρικού τύπου) μπορεί, υπο προυποθέσεις να απο-ενοχοποιήσει στην κοινωνική συνείδηση την στεγανότητα του συλλογικού φορέα,σε όρια εξώφθαλμα αντιδημοκρατικά και καταστροφικά( ναζισμός).
    Η Ελλάδα, έζησε επι δεκαετίας '80, το φαινόμενο της κοινωνικοποίησης ατομικών οραμάτων και της εξατομίκευσης συλλογικών στόχων(η αποτυχία του Ανδρέα να μοιράσει πλούτο δίκαια, μιας και δεν φρόντισε πρώτα να τον αυξήσει και πραγματικά,εκτός απο ονομαστικά).
    Δεν μπορούμε να έχουμε λύση πριν θέσουμε το πρόβλημα.Και δεν μπορούμε να έχουμε πρόβλημα, αν δεν υπάρχει πρώτα.Σε αυτή την χώρα,είναι περισσότεροι αυτοί που κατασκευάζουν προβλήματα με τις ατομικές τους συμπεριφορές, απο αυτούς που λύνουν αληθινά προβλήματα,κινητοποιώντας συλλογικές δράσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μερικά αποσπάσματα απο την δίμηνη συζήτηση( Θερινό Πανεπιστήμιο Σοσιαλιστών) για το αύριο του γαλλικού σοσ/κου κόμματος μετά την ήττα.



    ''Το κράτος δεν μπορεί να εγγυηθεί καταστάσεις,αλλά διαδρομές. Το κόμμα δεν είναι πλέον φορέας κοινωνικού μετασχηματισμού''.

    '' Πρεπει να είναι η ουτοπία μας πιο συγκεκριμένη, το σύνθημα της συγχρονης αριστερής πρότασης,δεν μπορεί να είναι η ρήξη''.

    '' Επαναστάτης σήμερα είναι αυτός που παίρνει την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων, που χρησιμοποιέι και αναλύει στην κοινωνία έννοιες όπως διαχείριση,αξιολόγηση,ανταγωνισμός..''


    '' Να μην αφήσουμε στη Δεξιά το μονοπώλιο του ''ατόμου'',να δούμε την θετική πλευρά του δημοκρατικού ατομικισμού''

    '' Το κράτος δεν πρέπει πλέον να θεωρείται έκφραση της κοινωνίας αλλά αρχιτέκτονας της΄΄




    ''Να αποδαιμονοποιηθεί ο Μπλερισμός, να αντιγράψουμε τους Εργατικούς στην Αγγλία,ας ασπαστούμε τον Γκιντενς και το θετικό κοινωνικό κράτος''

    ''Δεν μπορεί ξαφνικά να έγινε η γαλλικη κοινωνία φιλοδεξιά λόγω της επιλογής Σαρκοζί, εμείς ασχολούμαστε με αλλότρια ...''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πέμπτη, 18 Οκτώβριος 2007
    ΝΕΟΑΡΙΣΤΕΡΙΣΤΕΣ ΜΕ ΘΟΛΗ ΚΡΙΣΗ
    Ανησυχώ απο τις απόψεις του Ανδρουλάκη ,τις τελευταίες ημέρες.Λέει,πχ οτι πλεονεκτούν έναντι όλων,ο Βενιζέλος και ο...Παπανδρεόυ(!) επειδή ανέλαβαν με τόλμη τον κίνδυνο εκθέσεως ,στην κρίση του λαού!Διαφωνώ ριζικά:επιτέλους, κρυβόμαστε πίσω απο τα δάχτυλα μας: οι δυο υποψήφιοι αποτελούν την απεικόνιση του πλέον χειρότερου σεναρίου μεταβατικής περίοδου για την σχεδόν ετοιμοθάνατη ελληνική κεντροαριστερά. Ισως ,κατα την ταπεινή μου γνώμη, ο Βενιζέλος να μπορούσε κάπως να επαναφέρει την '' παραγωγή πολιτικής'' στην πρώτη γραμμή,εναντια στην μονοκρατορία της α-πολιτικης διαχείρισης του Καραμανλή. Διοτι απο την άλλη μεριά ,εχεις τον Γιωργο να μιλάει στο γηπεδο Σπορτιγκ(του έμεινε απο τις εκλογές η μανία του μπαλκονιού) και να αναφέρεται στην '' ανάγκη για δημόσιο έλεγχο και κοινωνικοποίηση των ΜΜΕ"!
    Οψιμοι ημιμαθείς μαρξιστές και επικίνδυνοι νεοσοσιαλιστές, ήλπιζα οτι υπάρχουν στα χαμηλά μορφωτικά επίπεδα της κοινωνίας και των φανατισμένων κομματικών. Στην κορυφή, στην ηγεσία, χρειαζόμαστε διανοητικά ευσταθείς και φιλοσοφικά ισορροπημένους ανθρώπους, με επίγνωση του ρόλου τους, με δική τους θεώρηση και οραματικό σχέδιο, όχι όμως με αντίτυπα θεωριών που φαίνεται καθαρά ότι δεν μελέτησαν ή τουλάχιστον χρησιμοποιούν δημαγωγικά. Ας πεί κάποιος στον τελευταίο των Παπανδρέου, οτι ο αριστερός, μή κομμουνιστικός και μή δογματικός λόγος, δεν ταιριάζει στους αμερικανικού τύπου νεοσοσιαλιστές. Και στον Μίμη, ας πέι κάποιος οτι δεν είναι στοιχειώδη μαθήματα πολιτικής αυτά που παραδίδει αλλά αναλύσεις του παραλόγου στο οποίο οδηγείται η χωρίς ταυτότητα παράταξη του ΠΑΣΟΚ, που αν τελικά εκλέξει τον Γιώργο ξανά, θα σβήσει σταδιακά απο τον ελληνικό πολιτικό χάρτη.
    Ισως όμως αυτό να είναι και ωφέλιμο τελικά, για την επανίδρυση μιας Συγχρονης Αριστεράς,όμοιας με αυτής που ιδρύθηκε το '74 απο τον Ανδρέα και κυβέρνησε τον τόπο για τα 22 απο τα 33 χρόνια της μεταπολίτευσης.Εδώ είναι ολαφάνερο, οτι μπερδεύτηκε το συμβολικό με το φανταστικό: ''...το αριστερό πρόταγμα στηρίζεται στην κρίση της κατεστημένης κοινωνίας και στην αμφισβήτηση της απο την μεγάλη πλειονότητα των ανθρώπων που ζουν σε αυτην..'', έλεγε ο Καστοριάδης.Πώς είναι δυνατόν να επικαλούνται τον σοσιαλιστικό και λαικό τους μανδύα καποιοι προνομιούχοι άρχοντες ,όπως ο γιός του Παπανδρεόυ, οταν δεν έχουν καθόλου γνώση των σύγχρονων προταγμάτων της αριστερής διανόησης. Αφελείς ψευδομαρξιστές που δεν ξέρουν τίποτε άλλο στα δύσκολα, απο το να αναφέρονται στην πάλη των τάξεων ,στον κοινωνικό διαχωρισμό λαού-οργανωμένων συμφερόντων( ο ίδιος ο ΓΑΠ αποδεικνύεται οτι είναι το τρανότερο παράδειγμα οργανωμένου ομαδικού συμφέροντος: θέλει να μείνει με την οικογενειακής βάσης ομάδα του στην ηγεσία.
    ''Tα συμφέροντα δεν έχουν οικονομική μόνο σκοπιμότητα ,αλλά ενίοτε εξυπηρετούν και πάθη'', έγραψε ο Hirshmann)

    Δεν θα σεβαστώ τη πλειοψηφία των αδαών ψηφοφόρων και ας με πουν παλι, ελιτιστή. Δεν θα σεβαστώ την ετυμηγορία ενός σώματος που δεν γνωρίζει γιατί καλείται να διαλέξει πρόσωπο-φορέα της ελπίδας του.Δεν θα σεβαστώ καν, την άκρως υποκριτική στάση των παλιών στελεχών του ΠΑΣΟΚ ,που τάσσονται (λόγω των τάσεων απο τις δημοσκοπήσεις)υπέρ του Γιώργου, για να μην πανε κόντρα στους αυτόχειρες ψηφοφόρους τους.Θα σεβαστώ μόνο την λογική μου, και πλεον θα αποχωριστώ το όραμα μετουσίωσης του ΠΑΣΟΚ σε κόμμα δυναμικής επιστροφής στην εξουσία.
    Ναι κύριοι, το ΠΑΣΟΚ ψάχνει εναν Καραμανλή, έναν δηλαδή δημαγωγό ,της σιωπής και της απάθειας,που όμως πείθει με την γκεμπελική μελλοντολογία του και οχι με την ακραία κομματική παρελθοντολογία,του τύπου ''ΠΑΣΟΚ ή Δεξιά!'' Μεταρρύθμιση ,λεει πρωί -βράδυ ο Καραμανλής, και θα το λέει για χρόνια ακόμη,και με αυτό θα κερδίζει και θα κυβερνάει. Μεταρρύθμιση που δεν θα δούμε ποτέ! Αλλά μήπως είδαμε ολόκληρη την Αλλαγή που για χρόνια επαναλάμβανε ο Ανδρέας; Μήπως είδαμε ποτέ ολόκληρο τον Εκσυγχρονισμό που επαναλάμβανε ο Σημίτης;Μέσω αυτης της κενολογίας όμως κυβέρνησαν,πρόσφεραν και οι δυο στον τόπο,οτι μπορούσαν τουλάχιστον.
    Ψηφίζω λοιπόν Καραμανλή για αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, κάτι απο Ανδρέα και Σημίτη δηλαδή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 140 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ '' DAS KAPITAL ''
    Καλό θα ήταν να συμβάλλουμε όλοι στην ''παραγωγή'' πολιτικής, μιας και σχεδόν καθημερινά όλοι μας, πολιτευόμαστε στις μικρές ή μεγάλες κοινότητες/ομάδες/σχέσεις μας.Σε αυτό το post,το θέμα αφορά την πηγή της ανάλυσης,της εξήγησης,του προβληματισμου, για οτι πιο επίκαιρο και κεντρικό ζητούμενο απασχολεί την ανθρωπότητα: το κεφάλαιο και την δράση του στην κοινωνική και οικονομική ζωή.
    Δεν χρειάζεται να ασπαστεί κάποιος την μαρξιστική θεωρία κα φιλοσοφία για να διατυπώσει μια άποψη σχετικά με την συμβολή και χρησιμότητα του Κεφαλαίου ,ως βιβλίου διαχρονικής αξίας, αν και γραμμένο πριν 1,5 αιώνα.Αφήστε για λίγο την σκέψη να ταξιδέψει μέσα σε αριστερές και φιλελεύθερες έννοιες οικονομίας και κοινωνιολογίας, μέσα σε παραδοχές περα και πάνω απο τα εκφυλισμένα ελληνικά κόμματα,μέσα στην πνευματώδη/διανοητική αντιμετώπιση της καθημερινότητας, ετσι όπως ο Μαρξ την έζησε κλεισμένος για κάμποσαχρόνια στο Βρεταννικό Μουσείο.Οχι, δεν ηταν μαρξιστής ο Μαρξ( ο ίδιος το διατύπωσε) ,δεν έγραψε το Κεφάλαιο ως μανιφέστο επανάστασης και κομμουνισμού, δεν ήταν αυτό το μήνυμα που παρερμηνεύτηκε σκόπιμα απο τον Σταλινισμό και τα κομμουνιστικά καθεστώτα. Ξέρουμε πλέον, μετά απο έναν ιστορικά παλινδρομικό αιώνα, οτι το βιβλίο εκείνο αποτελεί ένα απο τα πλεον παρερμηνευμένα και ανεκμετάλλευτα βιβλία της ανθρωπότητας.Αδογμάτιστα και χωρίς προκαταλήψεις, όπου και αν έχει ταχθεί ο κάθενας ιδεολογικά και πολιτικά,οσο και αν ταλαντεύεταιμεταξύ... Γιωργου και Βαγγέλη, όσο και αν αναρωτιέται πόσο θα αντέξει η Αριστερά να δυναμώσει, είναι χρήσιμο/ωφέλιμο να εμβαθύνει στην επιστήμη της οικονομίας, της κοινωνιολογίας, της πολιτικής φιλοσοφίας.
    Τα ευρώ που δεν μας φθάνουν,τα πτυχία που δεν βρίσκουν αντίκρυσμα,οι χαμηλοί μισθοί,και γενικά η ζωή μας, η καθημερινότητα μας, η τηλεοπτική προπαγάνδα και η διαφήμιση, όλα υπήρξαν ως θεωρητικά σχόλια ,ξεκινούν απο κάποιες σχέσεις,απο κάποια φαινόμενα μέσα στην κοινωνία, απο ανθρώπων έργα. Μπορεί ποτέ να μην καταφέρουμε να αλλάξουμε την ζωή μας, τουλάχιστον να κατανοούμε όμως, να ξυπνήσουμε, να ταρακουνηθούμε....
    Ο Μαρξ δεν είναι το παν, δεν είναι ο μάγος της Ιστορίας. Είναι όμως ένας ''χειρουργικής'' ικανότητας φιλόσοφοφος της οικονομίας και της κοινωνίας,που χωρίς ποτέ να ήξερε οτι θα υπάρξουν πιστωτικά δομημένα προιόντα (των οποίων η φούσκα μας αυξάνει τις δόσεις των δανείων )ονόμασε 140 χρόνια πριν,ως κοινωνικά ιερογλυφικά, όλα τα άυλα χρηματικά προιόντα,τα παράγωγα αξιών που το μυαλό του ανθρώπου γέννησε για τα χρηματιστήρια και το υπερκέρδος.Είπε πολλά αυτός ο γέρος. Κάποια δεν ηταν σωστά, κάποιοι πόθοι του για την ανθρωπότητα ηταν ευσεβείς .Ομως ποτέ δεν μίλησε για εύκολες λύσεις,το επιβεβαιώνουν και μεγάλα μυαλά μετα τον Μαρξ,τόσο οπαδοί του όσο και πολέμιοι.
    Ζούμε μέσα σε εναν βομβαρδισμό μηνυμάτων, ερεθισμάτων,κινδύνων και ανασφάλειας,και οι περισσότεροι ζουν με προσαρμογή, με συμβιβασμούς,με ψευδαισθητικές ικανοποιήσεις και εφήμερες απολαύσεις.Το ΠΑΣΟΚ, ο Καραμανλής, η παγκοσμιοποίηση, το πετρέλαιο, και όλα όσα μπάινουν στο κεφάλι μας και μας κάνουν να αναρωτηθούμε τί συμβαίνει, ποιοί έιμαστε και τί μέρος της ιστορίας μπορέι να γίνει ο καθένας, όλα αυτά συνεπάγονται ξεγύμνωμα των προσωπείων που φοράει το χρήμα και ο εαυτός μας( μακάρι να μπορούσαν όλοι να διαβάσουν την Φιλοσοφία του Χρήματος,που έγραψε ο φιλόσοφος Ζίμελ στα 1900, λίγο μετά το Κεφάλαιο) .
    Εγραψα στην αρχή για παραγωγή πολιτικής: αυτό εννοούσα με τα παραπάνω.Αυτό πιστεύω οτι είναι η πολιτική συνεισφορά του ατόμου και της δράσης του στην κοινωνία: η μελέτη των βασικών αντιφάσεων της ζωής, της οικονομίας, του εαυτού μας.
    Η αλήθεια είναι οτι πολλές φορές νιώθω να θέλω πλέον να σιωπήσω, δηλαδή να διαβάσω . Και τί πιο χρήσιμο απο το να διαβάσω ξανά αναλύσεις για το Κεφάλαιο, πρόσφατες, απο σύγχρονους διανοητές,με τα μέτρα και τα σταθμά της σημερινής μας ζωής. Γιατί οσο πιο παλιά γραφτηκε κάτι για τον άνθρωπο, τόσο πιο χρήσιμο μου φάινεται οτι είναι να το αφομοιώνουμε καλύτερα, προσεκτικά,όσο περνάνε τα χρόνια.
    Το Κεφάλαιο ,το επικό αυτό έργο που εκδόθηκε πριν 140 χρόνια απο το Κάρολο Μαρξ παραμένει ιστορικά, το πλέον ''χειρουργικό'' σύγγραμμα στην κοινωνικο-οικονομική ανατομία. Κυρίως η φιλοσοφική του ανάγνωση, αποτελεί ένα χρησιμότατο εργαλείο σκέψης και ανάλυσης στην σημερινή παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα.Λέω να χαρίσω στον όποιον νέο αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, μιας και τους έχει πιάσει πρεμούρα για αριστερή στροφή, μια περίληψη απο τις τόσες που κυκλοφορούν για το μεγάλο αυτό βιβλίο. Μάλλον όμως ,υπάρχουν δυο πιο ''έυπεπτα'' συγγράμματα , ένα του συντρόφου τους Μίμη Ανδρουλάκη(The dream) και το Να ξαναδιαβάσουμε το Κεφάλαιο, συλλογικός τόμος με επιμέλεια Αλτουσερ.
    Η διαχρονική σοφία και γνώση της μαρξιστικής φιλοσοφίας και η οικονομική ανάλυση που περιλαμβανει, ίσως είναι οτι πιο χρήσιμο σήμερα( εποχή της ανισοκατανομής ωφελειών απο την παγκοσμιοποίηση) σε έναν ευρωπαίο σοσιαλιστή ηγέτη που θα ήθελε να δημιουργήσει κατι που να μοιάζει με Κοινωνική Αγορά, Αγορά με ανθρώπινο πρόσωπο.
    Πιο χρήσιμο όμως θα είναι ,αν επικουρικά με την επανάγνωση των αρχών του Κεφαλαίου,
    ο υποτιθέμενος νέος ηγέτης της Κεντροαριστεράς (επειδή γίνεται πολύς λόγος για τα κριτήρια που απαιτείται να έχει) να ''βουτήξει'' σε συγγράμματα νεομαρξιστικής πολιτικής ψυχανάλυσης(πχ, Ζίζεκ και Λίποβατς) μπας και αποφύγει τις ηγετικές νευρώσεις ,ωστε να προλάβει μαζικές ψυχώσεις και συλλογικούς ιδεοψυχαναγκασμούς ξαφνικής μεταστροφής των Ελλήνων στα ακρα.
    Να προσθέσω κάτι που πρόσφατα ξαναδιάβασα απο Ρανσιερ :''...Ο Μαρξ δεν ονόμασε το έπος του Das Communismus, αλλά Das Kapital..."
    Επιτέλους, ας ξαναδιαβάσουμε σωστά και ψύχραιμα αυτό το σπανιο έργο-δώρο στη ανθρωπότητα, χωρίς παρωπίδες,χωρίς μυθοποιήσεις, χωρίς αφορισμούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μπορείτε να γράψετε τα σχόλια σας ή τις θέσεις σας για την συγκεκριμένη δημοσίευση ή να δημοσιεύσετε και άλλο θέμα

ΜΙΧΑΛΗS ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗS

ΜΙΧΑΛΗS ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗS
ΑΠΕΒΙΩΣΕ 26/5/2009

ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΤΗ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ....

ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΤΗ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ....

ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ ΚΥΡΙΕ.......

Η COSMOTE ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΑ 500 ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ¨ΓΕΡΝΑΝΟΣ¨ ΠΡΟΣ 1.300.000 εκ.ΕΥΡΩ

Ο ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΡΟΣ 180 εκ. ΕΥΡΩ

ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ...... ΣΚΑΝΔΑΛΟ

ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

ΟΧΙ ΓΙΑ ΜΑS

ΟΧΙ ΓΙΑ ΜΑS
ΓΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΚΟΜΟΙΡΑ ΤΗΝ....OIKONOMIA

ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΜΕ

Η Διεθνής Αμνηστία μαζεύει υπογραφές για την Κ. Κούνεβα

Το ελληνικό τμήμα της Διεθνους Αμνηστίας προώθησε την υπόθεση της Κωνσταντίνας ως international petition.Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει συλλογή υπογραφών σε παγκόσμιο επίπεδο προκειμένου να ασκηθούν πιέσεις στις ελληνικές αρχές για απόδοση δικαιοσύνης.Είναι πολύ σημαντικό να συγκεντρωθούν τουλάχιστον 10.000 υπογραφές μέχρι την εργατική Πρωτομαγιά, ημερομηνία που θα παραδοθούν στον Υπουργό Εσωτερικών της Ελλάδας.

http://www.amnesty.org.gr/kouneva.htm
http://g700.blogspot.com/

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΑΛΑΝ ΓΚΡΙΝΣΠΑΝ ( ΠΡΟΕΔΡΟS της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑS των ΗΠΑ)

Εκανα το λάθος της ζωής μου όταν πίστευα στην απόλυτη ελευθερία της αγοράς


ΤΟ ΑΚΟΥΣΑΤΕ ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΙ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΑΤΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΤΟΠΟ;

ΑΓΩΝΑS ΧΩΡΙS ΟΡΟΥS ΚΑΙ ΧΩΡΙS ΑΝΑΣΤΟΛΕS

Τίποτα δεν πάει χαμένο
στη χαμένη σου ζωή,
τ’ όνειρό σου ανασταίνω
και το κάθε σου "γιατί".

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ Η ΕΛΛΑΣ

ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑS

Με αντάλλαγμα 442,5 εκατομμύρια Ευρώ η κυβέρνηση της Δεξιάς, ως κυβέρνηση του μεγάλου καφαλαίου και της νεοφιλελεύθερης καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης πούλησε τη Διοίκηση (MANAGEMENT)του ΟΤΕ στην κρατική DEUTSCHE TELECOM, πράγμα που σημαίνει το απόλυτο δικαίωμα Διαχείρησης, όχι μόνο των υλικών και άυλων περιουσιακών στοιχείων του ΟΤΕ και των δεκάδων Θυγατρικών του Εταιριών, αλλά και την υποχρέωση του ελληνικού κράτους να παρέχει τηλεπικοινωνιακή ασφάλεια στους Έλληνες και στην ελληνική οικονομία, απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη, την ευημερία, την ανεξαρτησία και την ελευθερία του Ελληνικού Λαού. Ο παρακάτω πίνακας είναι ενδεικτικός για το μέγεθος της ζημιάς που προκαλεί στην Ελλάδα το ξεπούλημα του ΟΤΕ, χωρίς να είναι , φυσικά, δυνατό να υπολογιστεί η συνολική ζημιά για τα άυλα περιουσιακά στοιχεία τόσο σε τρέχουσες αξίες, όσο και σε απωλεσθησόμενες αξίες στο βάθος του χρόνου: Με την πώληση του ΟΤΕ και των άλλων Δημόσιων Επιχειρήσεων και Οργανισμών που προηγήθηκαν , αλλά και αυτών που ακολουθούν, πράγματι, ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΓΙ' ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.ΑΥΤΑ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ:1.- OTE,
2.- OTE ESTATE (με τα 2.500 κτίρια ιδιοκτησίας ΟΤΕ, αξίας άνω του 1,6 δις. ευρώ),
3.- COSMOTE,
4.- ΓΕΡΜΑΝΟΣ (στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια),
5.- ΟΤΕΝΕΤ (με τα εμπορικότατα προϊόντα της, conn-x, smile & web κάρτες, θυγατρικές εταιρίες κλπ),
6.- HELLAS SAT (δορυφορικές επικοινωνίες ΟΤΕ),
7.- ΟΤΕ SAT MARITEL (ναυτιλιακές επικοινωνίες ΟΤΕ),
8.- ΟΤΕ GLOBE (διεθνείς επικοινωνίες ΟΤΕ),
9.- ΟΤΕ ΑCADEMY (εκπαιδευτικό κέντρο ΟΤΕ),
10.- ROM TELECOM (Τηλεπικοινωνιακός Οργανισμός Ρουμανίας, στον οποίο ο ΟΤΕ κατέχει το 54%),
11.- COSMOROM (η COSMOTE της Ρουμανίας),
12.- GLOBUL (η COSMOTE της Βουλγαρίας),
13.- COSMOFON (η COSMOTE της FYROM),
14.- AMC (η COSMOTE της Αλβανίας),
15.- TELECOM (o OTE της Σερβίας).
16. τα OTEshops,
17. την INFOTE με τον Χρυσό Οδηγό και τις διαφημίσεις του,
18. την OTEPLUS,
19. την COSMO-ONE,
20. τον ΟΤΕ-International,
21. την ΟΤΕ-Ασφάλιση,
22. την HellasCom,
23. το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ και
24. πουλάνε ακόμα και το όνομα, τη φήμη και την πελατεία, δηλαδή το brand name "ΟΤΕ".
Powered By Blogger